Семінар – практикум на тему «Забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами. Організаційні засади інклюзивного навчання»

/Files/images/semnar_180414/DSC04690.JPG 18.04. 2014 р. у районному методичному кабінеті проведено семінар – практикум на тему «Забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами. Організаційні засади інклюзивного навчання» для керівників дошкільних навчальних закладів та дошкільних підрозділів навчально – виховних комплексів.

/Files/images/semnar_180414/DSC04693.JPG Методист районного методичного кабінету Кучугура Л.О. виступила перед учасниками семінару з повідомленням про забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами. Зосередила увагу присутніх, що усі права дітей, закріплені низкою важливих міжнародних документів, знаходять відображення у відповідних законодавчих актах України та гарантуються в головному її законі – Конституції України.

Право на освіту громадян незалежно від стану здоров’я та інших обставин гарантує стаття 3 Закону України «Про освіту», а соціальний захист дітей з особливими потребами – стаття 33 Закону України «Про дошкільну освіту».

Про організаційні засади реалізації моделі інклюзивної освіти в дошкільних навчальних закладах повідомила завідувач районної психолого – медико – педагогічної консультації Вишневська Т.М.. Зокрема вона акцентувала увагу на тому, що інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в звичайному дошкільному навчальному закладі./Files/images/semnar_180414/IMG_2165.jpg

Інклюзивний навчальний заклад – це заклад освіти, відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Цей заклад забезпечує безбар’єрне фізичне середовище, адаптує навчальні програми та плани, методи та форми навчання, тим самим надаючи можливість усім дітям успішно навчатися, у тому числі, дітям з особливими освітніми потребами, залучає батьків до співпраці, співпрацює з фахівцями з метою надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей, створює позитивну атмосферу в дитячому середовищі та громаді загалом./Files/images/semnar_180414/DSC04691.JPG

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь - яку дискримінацію дітей забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами. Тобто система адаптується до потреб дитини. Девіз інклюзії: «Рівні можливості для кожного» .

З змістовним повідомленням про розвиток мовлення – як основного елементу розвитку дитини та використання елементів наочного моделювання в корекційні роботі з дітьми з порушеннями мовлення виступила вчитель – логопед Тальнівської ЗОШ №2, консультант районної психолого – медико – педагогічної консультації Циба Л.Л./Files/images/semnar_180414/IMG_2166.jpg

Учасники семінару засвідчили, що останнім часом спостерігається збільшення кількості дітей із порушенням мовлення, що ускладнює комунікації малюка в соціумі та згодом може позначитися на соціальній адаптації та успішному формуванні готовності дитини до школи. Тому фахівці й батьки повинні докласти чимало зусиль, щоб мовлення дитини формувалося правильно та своєчасно.

Кiлькiсть переглядiв: 704

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.